Czego wymagają inżynierowie do wprowadzania w życie swoich pomysłów?

Obecnie mamy okazję zachwycać się okoliczność, iż postęp techniczny jest ogromy. W dowolnej gałęzi czy to nauki czy przemysłu korzysta się z coraz to to nowszych sposobów technologicznych.




Pierwowzór linii Control PRO STEINEL – IR Quattro
Author: STEINEL
Source: STEINEL


Nie byłoby owego wszystkiego, gdyby nie niezliczone próby i wprawa.


nauka
Source: pixabay.com


Druk
Author: Steve Johnson
Source: http://www.flickr.com


Konstruktorzy mogą je prowadzić na wszelakie sposoby. Jednym z pierwszych kroków po przeprowadzeniu zarysu jest gromadzenie doświadczeń zbieranych na modelach. Potem nadchodzi kolej prób na małych odmianach przyszłych urządzeń. To tzw. prototypy, czyli wzorce projektowe. Stosuje się je przy badaniu niemalże każdej nowo tworzonej rzeczy. Od elektrycznej szczoteczki zaczynając, przez obrotowy fotel, na prototypach limuzyny finalizując. Wielokrotnie zdarza się, że podczas zbierania doświadczeń godny polecenia prototypy ulegają zepsuciu. Jednakże naukowcy bardzo często doprowadzają do owego celowo, żeby dzięki temu móc prędzej wyszukać jakiekolwiek mniej udane elementy w poszczególnych konstrukcjach.


Czasami zdarza się, że mimo zdania wszystkich prób prototypy nie wchodzą do fabrykacji masowej. Może się tak stać nawet pomimo uprzedniego zainwestowania dużych środków finansowych jeszcze na etapiebudowy. Dzieje się tak nawet mimo okoliczności, iż niemało prototypów pomyślnie zaliczyło nieprzeliczone testy. W wyniku takiego zaniechania, możemy przykładowo wielbić obecnie, które pomysły mieli kilkadziesiąt wiosen temu nasi rodzimi konstruktorzymotoryzacyjni - napęd liniowy. Mogą być to dla nas nie lada ciekawostki, gdyż wielokrotnie możemy pochwalać takowe porzucone prototypy w różnych muzeach.




Naprawdę niewiele brakowało, żeby swojscy rodzice i dziadkowie nie jeździli małymi fiatami a opracowanym w 1977r. autem o nazwie FSO Ogar. Jedyny prototyp tego trzydrzwiowego auta o nowoczesnej jak na tamte czasy linii jest postawione w Muzeum Motoryzacji w naszej stolicy .